Dlaczego posprzedażowa obsługa klienta jest kluczem do budowania lojalności?

Dlaczego posprzedażowa obsługa klienta jest kluczem do budowania lojalności?

Na rynku sprzedażowym istnieje bardzo duża konkurencja, dlatego trzeba szukać rozwiązań, dzięki którym można zatrzymać klienta, a przy tym zwiększyć zyski. Bardzo ważną rolę odgrywa obsługa posprzedażowa. Warto na ten temat dowiedzieć się więcej.

Obsługa posprzedażowa - co warto na jej temat wiedzieć?

Wiele osób sądzi, że istotne znaczenie ma pozyskiwanie klienta, jednak zapomina się o tym, że także obsługa posprzedażowa odgrywa niezwykle istotną rolę. Obsługa posprzedażowa to nic innego jak działania, które świadczy się po zakupie. Ich celem jest uzyskanie jak największego zadowolenia klienta. Zwiększenie satysfakcji poprzez np. oferowanie dodatkowych promocji, ale też odpowiadanie na wszystkie pytania może sprawić, że uzyska się pełną lojalność klienta. Trzeba wiedzieć, że zapewnienie wysokiej jakości usługi jest szczególnie istotne, a każdy, nawet niewielki błąd może pogorszyć reputację firmy. Zbudowanie silnych relacji z klientem sprawia, że zyskujecie dodatkową formę reklamy. W końcu zadowolony klient może polecić Wasze usługi np. swoim znajomym, a w efekcie zyskacie kolejnych klientów.

Zasady obsługi posprzedażowej

Działania, które obejmują obsługę posprzedażową bardzo łatwo wprowadzić. Trzeba słuchać swoich klientów, a także opinii. Jeżeli np. dojdzie do opóźnienia przesyłki, to na pewno musicie swoich klientów o tym informować. Ponadto możecie wprowadzić np. formę gratyfikacji w postaci promocji, która będzie niejako zadośćuczynieniem za opóźnienie. Warto przekraczać oczekiwania klientów, a więc dokonywać takich działań, dzięki którym zostaniecie zapamiętani. Kody rabatowe sprawdzą się nie tylko jako forma zadośćuczynienia, ale również w sytuacji, gdy np. klient drugi raz zakupi towar z Waszego sklepu. Możecie również dodać mały gadżet, próbkę towaru, a nawet czekoladkę do zamówienia. Także sam sposób wysyłki towaru ma kluczowe znaczenie. Trzeba więc zadbać o opakowanie, a także jego estetykę, by wyróżnić się na tle konkurencji. Nie zapomnijcie jeszcze o profesjonalizmie, ale też świadczeniu pomocy na każdym etapie zamówienia. Jeżeli otrzymacie wiadomość od klienta, to postarajcie się jak najszybciej na nią odpowiedzieć, gdyż to także jest mile widziane.

Spersonalizowane komunikaty sposobem na utrzymanie stałych klientów

Wyobraźcie sobie, że nawet 80% konsumentów, którzy otrzymają gadżet reklamowy jest w stanie podjąć dalszą współpracę z daną firmą. Zatem warto zadbać o zadowolenie klientów, personalizując komunikaty. Np. warto zapewnić klientom specjalne oferty, które są w pełni spersonalizowane. Z okazji urodzin czy też świat, można zaoferować klientowi mały rabat. Ponadto na podstawie zachowania klientów, obierzcie konkretną strategię w komunikacji. Należy również nagradzać klientów, którzy są lojalni opcją darmowej przesyłki czy też podziękowaniem w formie karteczki. Klienci, którzy czują się docenieni chętnie wracają i korzystają z usług danej firmy ponownie. Właściwe zarządzanie relacjami z klientem odgrywa więc istotną rolę. Trzeba także śledzić gusta i preferencje konsumentów, a także dokonywać analizy posprzedażowej. Oczywiście należy ponadto wysyłać newslettery oraz okazywać wdzięczność za zrobione zakupy czy skorzystanie z danej oferty. Jeżeli np. klient kupuje jakiś sprzęt, to warto wysłać dodatkowe materiały pomocnicze, które ułatwią jego obsługę. Jeżeli chcecie na ten temat dowiedzieć się więcej, to wejdźcie na stronę:
https://pragmago.tech/pl/porada/posprzedazowa-obsluga-klienta-w-e-commerce-o-czym-warto-pamietac/.

Drukuj  

Related Articles